19 december, 2011

vi drömmer nog alltid om saker vi glömt...

19 December
Jag sov min sista natt i min säng i natt innan Jul. I natt körde snöplogarna av alla vägar så sömnen blev dessutom sådär. På natten när det är tyst för övrigt så hörs det så väl när de kör ända nere på stora vägen. I dag sitter jag på skolan för att komma igång med en liten rapport som ska vara klar sterax efter Jul. Jag borde kanske vara hemma och skotta snö, för en viss misstanke finns om att brevbäraren (återigen) kommer att få ett utbrott över våran snövall (notera att vår brevbärare har lätt att få utbrott, han kreverar ofta för att soptunnorna står fel vid sophämtning var 14.e dag eller att vi inte tömmer brevlådorna när vi är bortresta) Förlåt, förlåt jag ska ta bort den tills i morgon.

Dagens tema är det här får mig att må bra.
Jag mår bra när jag sjunger med kören och då låter så där vackert rent som det bara kan göra ibland. Jag mår bra när jag lyssnar på riktigt bra musik, precis så högt som öronen klarar av och jag mår riktigt bra när jag får krypa upp i soffan, lägga huvudet i Fs knä och glömma omvärlden en liten stund.

5 dagar kvar till Jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar