11 december, 2011

Snälla, kan du hjälpa mig att fly

11december.
Dagens tema är: Det här gör mig upprörd.
Att bli upprörd, att bli så arg att jag gråter,att skrika ut sin ilska och sedan inte göra så mycket mer. Upprördhet är tillfredställande nog, det räcker att röra upp känslorna en stund och sedan släppa problemet. För att ta upp det igen när behovet tränger på och älta och älta. Men fortfarande inte göra något åt det. jag blir upprörd bara jag tänker på hur många gånger jag blir upprörd men sedan inte försöker lösa problemen.
Att bli upprörd i det lilla: Bli arg på F för att han för tredje gången går förbi fylld soppåse eller obäddad säng (testat honom). Bli arg på andra bilförare för att de kör dåligt (jag kör perfekt). Bli arg på tv 4 för att de drar över reklamen så att min inspelning av Hem till gården sabbas.
Att bli upprörd på jobbet: Bli arg över ickefungerande bilar, passerkort, tankkort, organisationer
Att bli upprörd i det stora: Bli arg och ledsen över män med makt som behandlar kvinnor som skräp. Samhället som behandlar den lilla människan illa. Socialen som skiljer barn från sin familj (när det är obefogat) Socialen som inte gör något åt att barn far illa (när det är så). Svältande barn i Afrika som inte får ta del av välgörenhet , den går istället till vapen och sprit åt redan mätta militärer.
Så deppigt det blev nu...När jag är upprörd tänder jag några ljus och tittar in flammorna en stund då infinner sig lugnet till slut.

13 dagar kvar till Jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar