15 december, 2011

Jag kan inte ens stå när du inte ser på....

15 December
Jag kämpar på med julkorten 3 kvar att göra, i morgon är sista dagen att skicka. I kväll ska jag göra julgotter och baka lite kakor. Det mesta ska få följa med ner till Skåne men vi ska ha fikafrämmande i helgen så då får det bli till det också. I år tänkte jag göra lite annorlunda godis, dock vet jag hur det brukar gå för mig, så låt mig återkomma om resultatet.
Jag var och sjöng med kören igår, det övades inför Julottan som jag inte ska vara med på. Det blir en liten trio eller möjligen kvartett som sluter upp på juldagsmorgonen men det kommer att låta hur fint som helst.

Dagens tema är Min första kärlek.
Lite småförälskelser hade jag nog under hela första tiden av livet men en riktig intensiv förälskelse hade jag för första gången i 8:an och det var i en yngre kille (han gick i 7:an). han spelade slagverk i orkestern jag spelade med i (sambaorkester) och satt alltid mitt emot mig på övningarna. Det starkaste minnet är när vi spelade "never on a sunday" och slagverkarna hade 32takter intro (evighet) innan blåset skulle in och jag missade med en takt. alla blev sur på mig (helt klart för att det var mitt fel) Jag hade varit så upptagen med att titta på trumslagaren att jag glömde räkna takter. Såklart visste han om det och gjorde sitt bästa för att utnyttja faktumet.
Min första kändiskärlek var Christer Sjögren, Johanna 7 år kunde inte gå förbi skivomslagen på Vikingarnas kramgoa låtar ?? utan att bli generad.

9 Dagar kvar till jul.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar