03 december, 2011

nånting som alla vet...

3.e December. Vi har idag shoppat julklappar och gått på stan en stund, vi passade på att åka in tidigt för att kunna smita innan Eric Saade (inte stort fan av honom alls) skulle uppträda och stan skulle fyllas av yngre tonårstjejer och eventuellt deras mammor (undrar vilka som gillar mest??). Eftermiddagen ägnade jag åt välbehövlig städning av lila hus. Nu är nästan alla klappar köpta, det som saknas är lite småsaker som presentkort och choklad. Samt att jag inte köpt Fs present, som vanligt är det svårt men inte omöjligt att överträffa förra året och året dess förr innan.

Dagens Tema är vem är Jag
och jag tänkte att dessa två bilder får symbolisera mig. (den nedre är jag och min syster som små)Yvigt hår, trots att det kammas och borstas flera gånger om dagen, hafsiga kläder (jag är ingen klädfanast) och alltid lite allvarlig trots att jag är inom mig är glad och nöjd.
Flickan på nedre bilden ville bli skolfröken och flickan på övre bilden ångrar aldrig en sekund att hon blev sjuksköterska, även om jag där emellan hade drömmar om musikpedagog, journalist och ljussättare.
Den lilla flickan bodde i huset hon var född i, i Gualöv och hon ovanför bor i sitt drömhus i Sundsvall. Däremellan har hon bott lite här och där, i radhus och lägenheter i både, Bromölla, Karlskrona och Kalmar.
Den stora flickan är gift med mannen i sitt liv, om än inte den allra första kärleken så dock den allra största kärleken. Den lilla flickan hon hade antagligen pappa och mamma som sin stora kärlek men vad jag minns betydde mormor, farmor dagmamman Marianne väldigt mycket ochockså samt alla hundarna eftersom hennes föräldrar drev en kennel med afghanhundar.

Den stora flickan älskar att sjunga i kör, läsa böcker, måla och pyssla, gå långa promenader med schysst musik i öronen och ge järnet på ett cirkelpass.
Den lilla flickan ritade och målade mycket, lekte med hundar och dockor och sjöng en hel del när hon ville. Hon pratade rent (så rent som skånska kan vara) redan som 1,5åring och förundrade tydligen omgivningen med sina tydliga åsikter och kommentarer.
Den stora flickan pratar också rent, dock inte alltid på skånska utan har växlat mer till svenska, kommentarerna håller hon dock gärna inom sig, varför prata i onödan?
Båda har en torr och vass humor som inte alla uppskattar, de har ett gott och ibland alldeles för snällt hjärta, de låter sig gärna utnyttjas av sådana som vet om det och de såras lätt ända in i själen, men de förlåter hellre än hatar. De lyssnar på sina vänner och försöker hjälpa till. De vänder helst andra kinden till och står bara upp för sådant de verkligen tror på men de skyddar dem de älskar med allt de har.










21 dagar kvar till Jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar