12 december, 2011

et monster högst upp i en våningssäng

12 December.
Dagens tema: Jag känner mig ung när...
Vilken ångest att passera 20 jag mådde nästan fysiskt illa då i flera dagar, ville inte att livet skulle ta slut att jag skulle närma mig ålderdomen (40 år) med stora steg.
30 år känns mer som min bästa tid, jag är nöjd med så mycket i livet och lycklig, mycket lyckligare än jag var som 16 åring eller 26,5åring.
Men ändå är det skönt att känna sig ung ibland och det gör jag framförallt av reklamer som "minns du...då är det dags att pensionspara/gå på 40+ osv" Jag minns nästan aldrig.
Disskussioner med F leder också ofta till att jag känner mig ung, han tar upp något som mordet på Olof Palme, Jul med Staffan och Bengt, premiären på T2 och jag får påpeka att jag bara var 5,1,11år vi de tillfällena. Ålderskillnaden känns då oöverstiglig.
Att få visa leg. på systemet, händer lite då och då, innerst inne vet jag att de vet, att jag passerat 29,5 för längesedan, men ändå känns fint....

12 Dagar kvar till Jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar