16 december, 2011

...att jag glömt bort hur det känns att komma hem.

16 december
Det är natt och jag lider av post-arbets-syndrom. Jag är klarvaken trots att klockan är mycket och jag borde försöka sova. Det blev inget julbak idag. F kom hem efter 19 så jag hann inte handla allt jag behövde (som jag såklart borde kontrollerat innan, att det fanns hemma) men han skjutsade mig snällt till affären ikväll och jag gick loss på bakartiklarna så i morgonbitti ska jag starta med godismakandet.
Alla julkorten blev istället färdiga, jag gjorde nio stycken och beslöt mig sedan för att köpa resten. *min kamera strular så jag hoppas kunna visa upp några av korten i morgon.

Dagens tema är min tro.
Jag är inte religiös, jag vet inte om Gud finns, jag tror nog Jesus funnits men om han var Guds son eller en narcissist/naiv idiot det vet jag inte. Kanske kunde han göra mirakel, kanske var det jungfrufödelse (eller var Maria otrogen och skyllde på ängeln?). Jag respekterar de som tror och jag avundas dem lite möjligheten att vända sig till Gud för stöd och hjälp. Ibland önskar jag att jag kunde det och att det verkligen är sant att det finns en Gud. Kanske har jag lite barnatro?? Men om det finns en Gud då måste jag ställa frågan: om du finns hur kan du låta all denna ondska som finns i världen pågå. Om du finns hur kan du se på när oskyldiga barn dör? Hur kan du låta goda människor dö?
Av den anledningen vill jag tro att det inte finns någon Gud, för om han fanns skulle det vara fruktansvärt att han blundar för allt detta.

8 Dagar kvar till Jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar