09 december, 2011

och än finns det tusentals tårar kvar...

9:e December. Annadagen. Idag ska skinkan och lutfisken läggas i kar, eller hur det nu var?
Fs äldsta brorsdotter L fyller 18 år idag så vi ska på födelsedagskalas. Jag har ägnat förmiddagen åt att pyssla med julkort och lyckades knåpa ihop ett litet födelsedagskort också. Jag hämtade inspirationen från ett kort jag fick på min födelsedag så min svägerska J har gjort, men jag förenklade det lite eftersom mina fantasi är aningen större än kreativiteten och lyckandet. Idag stormar det och regn/snöar här i Sundsvall. Fattas bara att det fryser på så blir det isgata i natt när jag ska ut och fara på vägarna.
Dagens tema är: det här får mig att gråta.
Senast jag grät var igår när vi såg Criminal Minds och Penelope Garcia hade en personlig inblandning i ett fall. Så nu kan ni nog förstå att jag kan gråta åt det mesta om jag är i en viss känsla. När F och jag hade träffats så grät jag varenda gång han rörde vid mig på ett eller annat sätt ( ett under att han är kvar sedan 11 år), det blev för mycket känslor helt enkelt. Jag kan gråta i kyrkan när vi sjunger om det låter extra fint och jag kan gråta på bio om det blir för storartat. Jag gråter över orättvisor och jag gråter när jag varit otrevlig mot en telefonförsäljare, därför att jag hatar att vara en bitch. Jag kan gråta på jobbet om jag är med om något jobbigt, fast då gömmer jag mig och grinar och går sedan tillbaka till att vara professionell (hoppas jag).
Jag grät när min syster berättade att jag skulle bli moster (fast då grät jag av lycka) och jag kommer att gråta igen när jag får träffa underverket för första gången. Så svaret är, det mesta får mig att gråta men på olika sätt.

15 dagar kvar till Jul.

2 kommentarer:

  1. Det är ju därför vi tycker om dig....att du är så go´ :-)
    /sanne

    SvaraRadera
  2. Man får gråta. Det gör jag ofta av olika anledningar det känns alltid skönt efteråt./Kristina P

    SvaraRadera