08 december, 2011

jag såg en film en framtidsvision

8:e December
Igår höll kören avslutning för terminen (fast det ska sjungas på julottan). Vi var på Tandoori House i Sundsvall och åt tre-rätters indiskt. Det kändes fräscht med stark julkryddad indisk mat innan det är dags att börja äta julmat. I dag har F och jag varit på Birsta och köpt ytterliggare några julklappar och jag handlade till julkortstillverkningen. Jag har längtat efter att pyssla nu ett tag och i morgon ska det äntligen bli av.

Dagens tema är Vad jag ser på TV
Tv:n står ofta på hemma hos oss men jag följer inte så mycket serier eftersom jag jobbar obekvämt är det svårt att hänga med.
Men varje vecka ser jag Idol, Så mycket bättre, Värsta Pojkvänsakademin (WT-tv), desperate housewifes och dagligen ser jag min favoritsåpa "Hem till gården" . Jag har följt Hem till gården (Emmerdale, engelsk dailysoap) sedan 2001, när jag pluggade, då såg jag det kanske tre dagar i veckan, nu ser jag det varje dag om jag inte är hemma eller sover så spelar jag in det. Kanske lite patetiskt men jag kan inte vara utan det.




16 dagar kvar till Jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar