04 december, 2011

när du är tunn som luft, då är du nästan perfekt...

4:e December.

Vaknat sent efter en trevlig gårdagskväll. Vi är snart på väg på till den årliga adventslunchen hos Fs föräldrar, den brukar hållas på 1:a Advent, men eftersom en del familjemedlemmar ägnade sig å körsång den dagen så sköts den upp en vecka.



Dagens tema är min middag
JAg älskar att laga mat, jag älskar doften av mat men jag hatar att äta. Är jag ensam hemma äter jag oftast inte på hela dagen utan väntar tills jag får sällskap och om F är borta på kvällen då äter jag framför tvn för att slippa äta ensam. Jag har ett sjukt beteende tillsammans med mat, det är jag väl medveten om. Fram tills för några år sedan, var mat för mig, något man blev tjock av, att inte äta alls var idealet. Det blev liksom som en helt ny värld när jag insåg att kalorier är Energi inte ondska. Men ändå har jag svårt att äta och svårt att njuta av det jag äter. Fast det blir bättre ändå men jag har fått lära mig att ätstörningar försvinner inte bara för att vikten ökar, antagligen är jag lika störd nu som när jag vägde runt 55kg. Men min kropp mår mycket bättre i alla fall.
Idag ska jag dock njut av julgröt och skinksmörgås och förhoppningsvis ta en lång promenad i eftermiddag så jag gör av med alltihopa.










20dagar kvar till jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar