02 december, 2011

här under vattnet är jag blå


2:a december.

Jag har ängnat nästan hela dagen åt att sova, somnade i mörker och vaknade igen när det var mörkt.

Många bloggar ägnar sig nu åt lucköppning och jultema. Jag tänkte inte hänga på men blev lite inspirerad ändå av Prralins lucköppning förra året och tänkte plocka några av hennes tema för dagen.



Dagens tema är Min favoritplats.

En av mina favoritplatser är vid havet. Flera gånger varje år åker jag till ut någonstans vid en strand eller en klippa och sitter och tittar ut på "the horizone". Ett av de bästa ställena att sida vid är Vindhem på Alnö, där kan man slå sig ner på valfri klipphäll och bara vara. Bilden ovan visar Strandkanten och horisonten i Rethymnon på Kreta. Där tillbringade F och jag en underbar vecka i somras. Det blev en hel del filosoferande och drömmande ut mot horisonten. Som liten var min favoritplats på jorden Rothenburg an der Fulda i mellersta Västra Tyskland. En liten stad längs en flodstrand med små korsvirkeshus. Tyvärr hittar jag ingen bra bild som jag kan använda men här finns en fin bild.

22 dagar kvar till Jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar