10 december, 2011

Askan ligger i drivor, Solstickepojken han ler...

10 December. Nobeldagen, har Nobel namnsdag idag kanske eller Alfred? Efter lite kontroll, Malin och Malena är det som har namnsdag, men min gissning var kanske inte så tokig?
Apropå gådagens tema så har jag gråtit idag i massor för att det var en tung början på arbetsnatten, för att det blev ett dumt slut och för att jag trots iskanan lyckades pressa upp vår bil för backen (gråt av lättnad).

Dagens tema är: Vad jag saknar.
Just nu saknar jag Skåne, jag längtar hem.Jag längtar efter min Mamma, jag vill bli omhändertagen och äta god mat, promenera längs vindpinade järnvägar och må gott. En annan anledning till att jag längtar hem är att efter några dar i Skåne längtar jag hem. Hem hit till Sundsvall och lila huset.


14 dagar kvar till Jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar