05 december, 2011

men jag är den enda du har...

5:e December
Vi var som sagt på Adventsfirande igår hos mina svärföräldrar med resten av Fredriks familj. Som vanligt fick vi god gröt och skinksmörgås och lite adventspresenter.

Dagens tema är I min handväska.
Jag har många handväskor, enligt Fredrik alldeles för många, men jag tycker nog själv att det är ett lagom antal (5stycken) som jag använder i alla fall. Min favorit är den här stora på övre bilden, som kostade 250kr på KappAhl men en hel del har gissat kommer av något fint märke. I den får jag plats med allt jag behöver, exempelvis de få gånger jag går i högklackat har jag alltid reservskorna på plats i väskan. Problemet med att ha många väskor är att jag inte alltid hittar saker jag behöver, smink får jag ofta köpa nytt och sedan dyker det upp i någon av handväskorna. Fördelen är att jag ofta helt oväntat hittar pengar i botten på väskan som jag inte hade räknat med. De pengarna täcker oftast sminkinköpet så då går jag plus/minus Noll.

Den här fina väskan köpte jag till min Lillasysters studentmottagning (9 år sedan) Den liknar lite Muminmammans väska och och den är min andra favorit. Den är liten men mycket får plats i den.

19 dagar kvar till Jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar