05 december, 2011

det är Mars jag fyller år.

6:e December. Gårdagen var en ångestfylld dag. F for iväg till Härnösand på nästan tom tank eftersom han inte kunde öppna tanklocket. Jag ringde till Bilbolaget och spelade dum blondin och F kunde svänga in dit på väg hem från Härnösand och få hjälp att öppna det, det var fastfruset. Fredrik och jag skulle passa bra i "snillen spekulerar" eftersom vi gissade på allt utom just det. När han sedan tankade gick det bara i 36 L i tanken, ångest i onödan när
tanklampan lyser är det mins 20 L kvar.

Dagens tema är min bästa födelsedag.
Jag älskar att fylla år trots ångesten att bli äldre, den första födelsedagen jag minns är treårsdagen i Juli 1984. Jag minns hur jag hittade en liten docksulky (som jag tyvärr sedan bara har dåliga minnen av eftersom jag höll på att slå ihjäl mig när jag lekte en dum lek med den). Jag minns lekstugan i plast och jag minns hur roligt det var när alla släktingarna kom på tårta. Notera den lite buttra minen på prinsessan för dagen, den har jag kvar fortfarande,ni skulle se mig när jag är arg istället. Jag är alltså överlycklig på det här fotona.
Eftersom jag fyller år på sommaren vill jag gärna minnas att alla mina födelsedagar var soliga och fina, minnet sviker dock eftersom det senast i år enligt yr. no var regn på min dag. Det bästa med att fylla år är inte presenterna, utan värmen från de som vill gratulera en, att man trots ur mycket självförtroendet sviker en inser att någon tycker om en litegrann i alla fall.




18 dagar kvar till Jul













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar