18 december, 2011

allt av vikt jag säger har jag stulit ur en bok...

18 December
I går var det säsongens sista " så mycket bättre" och känslan var att det bli "aningen sämre" men kanske beror det på hur efterlängtat och omtalat/omskrivet programmet blev den här gången. Kanske berodde det på att kvällstidningarna hela tiden skulle avslöja saker/händelser som vi inte behövde bry oss i förra året. Till exempel, ville vi veta om att transportmedeln för artisterna bara var fejk? Bryr vi oss om att Wiehe hällde rom på tårtan, ville vi veta innan att Laleh inte orkade med ditt och datt? Artiklarna förstörde späniningen inför programmen, vad som skulle hända, men ändå...ändå läser man de där artiklarna och köper hem tidningen.
I alla fall efter att säsongen är slut så tänkte jag sammanfatta väldigt kort och koncist.

Bästa tolkningar: Ledin: Set the world on fire, Lena Phs: Vem kan man lita på? och Timbuktus: flickan och Kråkan.
Sämsta tolkningar. Eva Dahlgrens: alla låtar hon gjorde, men jag vill tillägga att jag inte är något stort fan av henne så bedömningen kan vara orättvis.
Bästa dag: Lalehs, för då fick vi faktiskt höra henne prata inte bara sjunga fantastiskt bra.
Sämsta dag: Gårdagens sammanfattning och duetter var kanske så där?
Bästa enskilda händelse: När de var på en bondgård och Wiehe plötsligt förvandlades till tjurig tonåring/rolig gubbe som inte skulle jobba.
Noterbart: Etype måste vara sveriges mest ödmjuka man. Han gick bara runt och mös över att han hamnat med alla dessa superstjärnor (?) han nöp sig armen och trodde han drömde " jag tittar åt vänster och där sitter Ledin...det är ju bara för mycket" detta samtidigt som skivförsäljning, listettor och internationella karrärkollar visar att mesta superstjärnan, kanske enda, var E-type själv. De andra borde talat om det för honom istället för att bara tycka att "han var ju en skön kille, ingen festprisse alls."

Dagens tema: Min önskelista.
Förrutom obegränsat med pengar, en kropp som passar i en 36:a och massvis med nya sköna skor???
Det enda jag egentligen önskar är att familj, vänner och andra nära får må bra, klara av det som är tungt och få ett fint 2012 utan sorg och smärta.


6 Dagar kvar till jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar