27 juni, 2012

Om att köra bil utan dig...

På plats i Skåne efter en lång bilresa igår. Planen var ju att svänga av i Gävle och ta sig västerut via Örebro och Karlstad, men vid första fikapausen på Tönnebro fick jag oroväckande mess om att A var sjuk så då beslutades att skjuta upp besöket hos lillasyster till alla är frisk igen.
Därför la jag om rutten och for söderöver höll inte E4 hela vägen utan tog en sväng in i landet över Strängnäs för att vinna några mil. Tror man även vinner något i tid på denna sträckan.
Det var konstigt att köra själv, jag har ju gjort det förrut men inte med Sessan så det kändes märkligt och tomt. Jag tröstade mig med mycket musik, tack vare denna fantastiska uppfinning som kallas AUXkabel kunde jag spela Spotify hela vägen. Mycket Kent blev det men även en del annat. Det kändes konstigt att ingen sa åt mig att det gick för fort (gjorde det ibland) att ingen sa åt mig att köra om, att ingen erbjöd sig att byta när jag var trött. Att ingen ibland lät sin hand vila på mig istället för på ratten. Ingen. Men nu på plats i Skåne kan jag låtsas igen. För här har jag varit många gånger själv när Fredrik varit hemma. Kanske är han hemma nu, donar med något i huset eller sitter med datorn i knät och ser på TV.
Sessans look a like



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar