12 juni, 2012

Om att bli varm i fruset hjrta...

Igår kväll var det Fotboll, Sverige skulle knäcka någon nation som har samma färg på flaggan som oss. Det blev nu inte så, Sverige knäcktes av de blågula.
En vän till mig tog det väldigt filosofiskt, " Jag är inte besviken, jag visste det skulle bli så här, men jag är less på att ha rätt jämt"
Jag hade lite fikasällskap igår kväll och fick chans att göra någon glad, Fredriks gamla Playstation 2 som bara står och skräpar i källaren fick en ny ägare. Det är så roligt att se sådan glädje, det värmer till och med krossade, frusna hjärtan som mitt.
I natt kom jag i säng efter tre någongång så jag har sovit en stund på morgonen, men nu är jag uppe, vaken och redo att möta dagen. Jag tänkte börja med att åka på graven och sedan ta en prommis, kanske klippa gräset och även börja med kantklippning. Om två veckor åker jag ju bort så då behöver det vara klart.
Igår blev jag riktigt, riktigt glad, finaste Åsa T bytte med mig och tog min natt för att jag skulle kunna umgås med min vän. Jag fick semester nu på fredag vilket innebär att jag ska gå ut och roa mig med arbetskollegorna. Och tack vare att jag erbjöd mig att jobba nu på torsdag åt Agneta på jobbet så blir jag ledig den 3 Aug och får se Kent. Jag hade ju inte tänkt, tror det kommer göra ont..men jag vill. Jag ska gå själv så kan jag stå och grina någonstans, men ändå få må sådär bra som jag bara gör när jag hör Fredriks favoritband.
Idag avlutar jag med fantastiska Skisser för sommaren.
" Miljoner ord försvinner ner i förrgårs svarta hål, som hundratusen åsikter som ingen lyssnar på"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar