01 juli, 2012

Om att åka till Köpenhamn

Igår for jag och bästa Jeanette ( min bästa vän sedan 24!) år till Köpenhamn. Vi tog tåget västerut och for först till Örestad och köpcentret vid Bella Center. Jeanettes handväska gick sönder så hon inhandlade en ny på loppmarknaden där. Sen åkte vi intill Köpenhamn och vandrade Ströget ända ner till Kungens Nytorv, vi fuskade dock lite och tog sista turen genom Magasin du Nord.
Innan vi lämnade soliga, varma Köpenhamn åt vi middag på Hard Rock Cafe´, de gjorde fantastiskt goda alkoholfria drinkar och en cesarsallad att dö för...
Sedan for vi till Malmö, hoppade av vid Triangeln och tog en tur genom stan, det var varmt och skönt, nästan tropisk värme igår och vi såg både det ena och andra som inte går att skriva hem om.





tack J för att jag fick vara med och dela din födelsedag, vi störde nog några på tåget och på Malmö central med våra fnissningar men det var precis vad vi båda behövde misstänker jag. 

1 kommentar:

  1. Det var jättekul att se dig igen, om än bara för några sekunder. Jag hoppas allt är så bra det kan bli. Kramen, Lena

    SvaraRadera