04 maj, 2012

Fredag ingen bra dag.

Fredagar är numera inga bra dagar för mig. Och som för att ytterligare sänka mitt humör så ösregnar det ute, nu saknas bara den utlovade snön så blir allt perfekt.
Igår hade jag en bra dag, jag åkte till Birsta och fikade tillsammans med  Johanna och Fredriks två yngsta brorsbarn. På väg ut från Birsta träffade jag på Fs äldsta brorsbarn i en blomsteraffär. Jag passade på att köpa en ros till mitt köksfönster och lite frön...om andan skulle falla på och jag vill så i rabatten.
När jag kom hem så var svärfar här och brände gräs och donade på med buskarna i slänten.
På sen eftermiddagen åkte jag och träffade Kicki och Ingrid för grupparbetssammankomst, det blev några bra timmar med mycket tårar, prat och skratt och lite allvar med grupparbetet.  Kicki och jag avslutade dagen med att gå och äta på CityPizza (på storgatan) som faktiskt gör riktigt god Kebabsallad.
Väl hemma så pratade jag med en vän som berättade en nyhet som var glädjande...nu håller jag tummarna att allt ska gå bra för henne!
Efter en så social dag kan man ju tycka att jag skulle sovit som en stock...men sömnen hade svårt att infinna sig...jag låg och tänkte på för tre veckor sedan att Fredrik legat bredvid mig i sängen då...till slut hämtade jag hans täcke och kurade in mig mot det och då sov jag ett par timmar...

Idag ska jag försöka röja upp och göra klart inför familjebesöket nästa vecka. Jag längtar efter er allesammans...fast mest William så klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar