08 januari, 2012

stackmoln

En  bra dag...eller tung beroende på hur man ser det.
Jag ställde klockan på 12.30 och såg damernas Tour de Skifinal. Gick sedan till sängs och sov tills det var dags för herrarna. Nu låter det som om jag är värsta sportfantasten och det är jag Verkligen inte, men det var kul att se när Marcus Hellner blev tvåa, lite oväntat men trevligt.
I kväll har jag filat på rapporten, jag bestämde mig hastigt och lustigt igår att ändra lite inriktning vilket gjorde det aningen, jobbigare för jag fick nästan börja om.


Nu har jag gjort chokladmousse som står i kylen för att stelna. Enkelt att göra och hyfsat proteinrikt och sockerfritt. Dock är det lite fett i den.

100g Kesella  1 %
2 msk mjölkpulver
1msk (eller aningen mindre) sötningsmedel
1.5 msk kakao (helst nyttig kakao från Renee Voltaire eller likande, där fettet är reducerat)
lite vaniljessens eller en mald vaniljstång

Blanda samman allt och låt stelna en stund i kylen. Smakar riktigt gott tillsammans med lite  sockerfri glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar