24 januari, 2012

Iskallt

Har ni sett Nutriletts reklam? Den där med väninnan som kommenterar att en tjej blivit smal.
Tjejen som blivit smal säger att hon kan komma i sina gamla jeans eftersom hon bytt ut sina måltider mot Nutrilett. Gott så långt. Sedan avslutar den "bantande" med att säga till sin väninna, "du kanske också borde prova".
Nu är inte jag någon expert på vänskap men aldrig i livet att jag skulle säga så till någon vän och inte heller skulle jag vilja bli tilltalad så. Om jag vill banta ska det komma från mig och om mina vänner vill banta så stöttar jag gärna och kan komma med dåliga/ eller mindre bra råd...eftersom jag är en erfaren misslyckad bantare men aldrig i livet om jag lyckats gå ner i vikt skulle jag säga åt någon annan att prova eftersom de är tjock.
Dessutom soppor är inte bra, att gå för länge på Nutrilett eller liknande soppor har gett många människor magbesvär eftersom tarmen inte får arbeta. Jag är den första att erkänna att det är väldigt bekvämt, man blandar soppan och dricker och så har jag fått i mig allt jag behöver...men magen kommer till sist att krascha. Jag har istället ibland köpt hem smoothies eller soppor från Nutrilett/Naturdiet eller Modifast och bytt ut luncher mot då och då. Mitt stora problem är ofta lunchen då jag gärna stoppar i mig för mycket mat och då är en soppa och en bit hård bröd eller en frukt ett bra alternativ för att få i sig det som behövs utan att det blir för mycket.

Nu är jag ledig sex dagar och planen är att försöka hinna tömma lite flyttlådor (vi har alltså bott i huset i snart fem år) möblera om i hallen och börja planera för renovering av tvättstugan. Dessutom står massvis med körsång, träning, babypresentshopping och fika med en vän på schemat. Vi få väl se hur mycket som blir av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar