06 januari, 2012

Köldknäpp

Så blev det kallt igen, i den mest ojämna vintern någonsin. Inte så lite heller, efter snöfallet igår droppade temperaturen till -10 grader.
Idag efter att jag vaknat gjorde vi en massa måsten och sedan gjorde jag glass. Socker och nästan-fettfri glass, som vi prövar som efterätt i kväll. Det är ju ingen hemlighet direkt att jag är en riktig tjockis som borde banta bort ungefär halva mig (i alla fall enligt sveriges elakaste barnmorska)  och nu ätnligen verkar jag ha hittat en form som åtminstone fungerar just nu. Jag har ätit LCLFHP  (även kallad dukandieten, googla gärna) i några dagar och det fungerar faktiskt. Visst finns sockersuget kvar men det mattas av efter hand och idag klättrar jag inte längre i taket. igår kväll klarade jag av att avstå tårtan på jobbet och lyckades även avstå sallad som jag inte får äta förrän på söndag...
Just nu äter jag bara proteiner, magra mjölkprodukter och aningen sötningsmedel. På söndag får jag börja med grönsaker och just det längtar jag galet mycket efter. Champinjoner, blomkål, rödlök och gurka....
Frågan är ju om jag gått ner i vikt?? Det vet jag inte eftersom jag inte vågar ställa mig på vågen, men midjemåttet, höftmöttet och lårmåtten har krympt aningen och byxorna sitter lösare. Så trots att detta är ytligt och dumt...håll en liten tumme för mig att jag lyckas hitta en vikt där jag faktiskt mår bra....

1 kommentar:

  1. Åhh lät spännande med så fettsnål glass!! Kanske man skulle ta och testa någon gång..

    Sveriges elakste barnmorska?! :( Lät inte som en bra människa det inte, är det så att du är gravid? (eftersom du fått sådan kommentar av just en barnmorska).

    Jag håller alla tummar och tår att detta går vägen och att du kommer hitta din trivselvikt!! :)

    kram till er och god fortsättning på det nya året

    SvaraRadera