02 januari, 2012

Kuling

Jag fick låna läkartidningen av en arbetskamrat och har nu suttit och läst barnläkarens berättelse om hur hon behandlades under två år av rättsamhället. Det handlar om läkaren på Astrid Lindgrens Barnsjukhus som häktades för mord på ett litet barn och friades sedan då alla bevis var felaktiga.
Det var skrämmande läsning och skrämmande för oss som är legitimerade att man ska kunna dömas i en civildomstol för att man gör sitt jobb.

Bäst idag: Idag ringde Bästa J och väckte mig, en bra väckning på det hela.

Veckan som väntar är ändå ganska lugn, jag ska umgås med datorn för att försöka producera en rapport, jag ska på ett möte med min chef och sedan är det jobb hela helgen igen. Kanske ska F och jag hinna gå på bio, jag vill se Simon och Ekarna och han funderar nog på något aningen våldsammare så vi möts väl på mitten och ser en romantisk komedi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar