08 augusti, 2011

Harry och jag.

Tror ingen i världen varit mer Anti mot Harry Potter än jag.
Böckerna, filmerna, allt har jag fnyst åt. Suckat åt barn som tältat utanför bokaffärer och blundat och tänkt på annat när trailers har visats på bio eller tv. Jag har till och med fått filmer och även någon bok hemskickad som jag genast gett bort till något barn eller lillasyster. Allt det här ändrades för en månad sedan och det var Fs fel. Plötsligt sa han bara att " ska vi inte se Hary Potter" Jag var väldigt anti tills jag började titta nogrannare på trailern för sista filmen och märkte att den verkade vara bra. Men åttonde filmen var alltså detta och det innebar att vi var tvungna att se igen sju filmer på några veckor. Som tur var väntade några tågresor och jag lovar de blev liksom mycket trevligare i sällskap med Harry och hans vänner.
SÅ nu en månad senare är jag fullmatad, jag kan allt om Quidditch, Hogwarts, Proffessor Snape, Dumbledore, Weasleys och Dobby. Igår kväll såg vi sista filmen och några tårar kom det både för att det var slut och för att det var så otroligt sorgligt och fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar