22 augusti, 2011

av yppersta kvalitet

Jag besökte blodcentralen i morse men med oförättat ärende. Förra gången jag var kunde de inte sticka mig för de hittade inga kärl ? (Jag hittade dock dem själv, men det gick ju inte an) alltså fick jag en ny tid idag, tyvärr hade de i torsdags fått PM från Socialstyrelsen att det var 4 veckors karens på semesterfirande i Grekland så nu fick jag åter en ny tid utan att ens rulla upp armen.
Synd, tyckte sköterskan vid disken, eftersom jag har den absolut bästa blodgruppen (obs! Inget skryt, det är sant, mitt blod kan rädda alla människors liv oavsett blodgrupp). Noll negativ, tyvärr är det inte så himla bra själv att va nollad, det kan bli problem vid graviditeter och jag kan endast få blod av andra noll negativa.
Idag blev det en promenad med mina toningskor och just nu grillar jag kyckling och hoppas kunna göra en god kycklingpaj så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar