12 augusti, 2011

Du är perfekt

Vi har äntligen fått vår bil. En guldgrå Dacia som vi väntat på i två månader.
Det bästa var att vi fick bra inbyte för vår gamla Ford, ångesten över alla pengar som gick åt släppte liksom på en gång.
Bilen hämtade vi i onsdags och igår for vi på en långtripp med den till Åre.
Vi bodde på Hotell Tott och igår gick vi bara en promenad i Åre Stad och kikade i alla affärer. Idag efter utcheckning for vi till vackra Tännforsen och njöt av vattenfallet en stund efteråt for vi upp på åreskutan och gick faktiskt en bit upp. Tyvärr är jag så feg, jag vågar inte gå neråt så när vi komit halvvägs upp vände vi neråt för att jag skulle kunna våga ta mig ner igen. Det blev en darrig tripp neråt men tillslut var vi nere. Vi fikade på Fjällstationen innan vi tog Kabinbanan ner och for hemåt. Väl hemma försökte jag se igen några Dr. Quinn avsnitt jag ligger nu en vecka efter och det är lagom jobbigt, idag var det dock så sorgligt att jag bara kunde se två avsnitt sedan var jag tvungen att bryta för att sluta grina.
I morgon firar vi sex år som gifta, jag firar med arbete men kanske vi kan dricka lite vin på kvällen och äta något extra gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar