04 maj, 2011

som en motorväg av ljus

Det snöade igår, tillfälligt avbrott i våryran. Nu verkar finvädret vara tillbaka om än det är kallt, bara några grader på termometern.
Min F är lite sur på mig, vid påsk var det ju sommartemperaturer, alltså tyckte jag att vi kunde dra ner värmen, nu hade vi 17grader inomhus och fryser väldeliga. Men jag fryser hellre än svettas.
Bäst just nu är dock all grönska, därhimma i Skåne går allt långsamt. Tussilago, blåsippor och vitsippor man kan njuta av dem alla. Här i Norr exploderade allt samtidigt: på måndag tussilago på tisdag vitsippor som var överblommade på onsdag. Underbart.

Sämst just nu är dock alla cyklister, nog för att jag gillar att cykla själv men...här är grejen:
Sedan jag flyttade hit till Sundsvall har det på framskjuten debattplats klagats på att det inte finns några cykelbanor att tillgå i Sundsvall. Alltså har det byggts och byggts de senaste åren cykelleder, bland annat har vi en superbra cykelbana utanför vår lilla by som man kan följa nästan till stan. Men...ingen cyklar ju på dem, istället tas cykelturen ute på vägen, gärna småvingligt. Hallå! Var det bara jag som var med på lektionen "bilar är hårda och människor mjuka"????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar