09 maj, 2011



Kände glädje över att pyssla i helgen. Vi var ju som sagt på 40årsfest och jag blev halvnöjd även om det ser oproffsigt ut. Jag utgick från ett vitt dubbelkort och klistrade sedan lager på lager. Siffrorna ritade jag på fri hand vilket jag ångrar aningen.
Idag laddar jag för het målning. Med hetta menar jag att det blir bakugnsvarmt där jag tänkte stå och måla. Men skönt, gick ut i linne och kortbyxor och hämtade tidningen. Nu har jag pysslat med bilder framför datorn en stund innan det är dags att bära ut bockar och lister för här ska målas. Bilden överst visar hur rummet blev efter tapetseringen.
Bäst idag: Solsken
Sämst idag: Nu börjar småkrypseländet, spindel följde med tidningen in och myrorna laddar utanför huset.

2 kommentarer:

  1. Jättefina tapeter!! Har ni köpt matta också?

    SvaraRadera
  2. Nej inte än men har tittat på Bauhaus på några olika. Det blir antagligen en beigegråaktig som vi tror passar till det vita och svarta.

    SvaraRadera