23 maj, 2011

DU går på ångorna





vaknade tidigt av att F kom hem igen i morse, han sprang dock iväg ganska fort så jag hann aldrig säga mer än Hej?? Det visade sig sedan att det fanns en tråkig anledning till detta, nämligen (se bilden.) Punka. Om det finns en Gud, tack för att du uppfann Euro Assist, Falck, alltid hjälpsamma, alltid på plats och alltid lika trevliga. Idag var ingen bra bildag, bokade dyr service med reparation, besiktning och så händer detta. Nu behöver vi två nya däck också.
På söndag åker vi och tittar på vår planerade nya bil. No more Fååårrd.
Helgen som sådan gick annars fort, grillning med trevligt sällskap i fredags, tack för det. Lördagen blev en promenad på stan med massvis av fönstershopping och en kväll med musik, risotto samt några glas vitt vin. I går tog vi det lugnt hela förmiddagen sedan var vi på födelsedagsmiddag/fika hos min svägerska med samma namn som mig. Trevligt och gott. På kvällen såg F och jag favoriten Columbo som i vanlig ordning överträffade sig själv. Innan vi avslutade kvällen med "bit för bit" som vanligt. (Bit för bit är frågesport som finns i bl.a Sundsvalls tidning, man får ledtrådar med lägre och lägre poäng.) Vi har pysslat med bit för bit sedan vi först träffades då tog vi det över telefon varje söndag och precis som då får jag lät ångest över att säga godnatt, vill inte att helgen ska ta slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar