11 maj, 2011

När du är tunn som luft, då är du nästan perfekt

Det åskar och jag bakar. Det ska bli en Browniepaj som F ska ha med till jobbet. Förstår ni att kakmonstret bakar en kaka hon inte FÅR äta av, skulle inte vara kul om F kom dit med en kaka med hål i och bara sa: Jag är gift med kakmonstret, sorry! I alla fall, att baka kakor jag inte får äta av, är bra för karaktären. Dessutom som vanligt håller jag på med mitt bantande och just denna veckor försvann kakor på listan: "Saker du får äta" så nu har jag inget val. Det var lättare förra veckan, då försvann läsk och det gör ju inget alls. Nästa vecka ska glass försvinna på prov, i alla fall all glass med grädde i. Isglass måste nog få vara kvar. Bara jag får äta isglass, mörk choklad och sura, sockerfria karameller så kommer jag att överleva.

Bäst idag: Underbara Koola katten, den gång jag behöver lite uppmuntran läser jag hennes blogg.
Sämst idag: Det här med bantning, jag måste lägga ner det, någongång och bara leva som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar