08 maj, 2011

En lördag med sol, kärlek och god mat

Fredriks bror fyllde 40 i veckan och firades igår med Öppet hus. Solen letade sig fram och det blev en varm och trevlig eftermiddag. Min svägerska hade gjort en otroligt vacker tårta, nästan för fin att ätas upp. Hon har lagt ut bild på sin blogg, men eftersom jag inte frågat om lov länkar jag inte dit. Efter ett par timmar for vi hem och tog sedan bussen till stan för att äntligen bevista nyöppnade O´learys. Som F längtat, han har vaknat ibland mitt i natten och velat prata om sin saknad av Pasta Alfredo, Supersnack och gröna dukar.
Vi satt på Svenssons uteservering först med ett glas vin och sedan gick vi bort till The Sportsbar no 1. Vi skippade Supersnack och åt varsin huvudrätt som var fantastiskt goda, sedan avslutade vi kvällen med Mexican Fried Iceccream, det vill säga vi delade en tallrik och jag fick knappt smaka för min älskling som inte gillar efterrätt fick plötsligt sjukt habegär efter glas med kanelsmak.
Idag ska vi kolla in heltäckningsmattor till vårt sovrum, annars blir det en stillsam och lugn söndag med, förhoppningsvis, promenad och ett kort träningspass för min del.
Jag laddar för semester hela veckan nu, ska röja trädgården, måla lister (till förbannelse) och komponera näringsriktiga måltider till mig och F.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar