29 juli, 2012

Om att bygga murar.

Veckan är över om än inte jobbpasset, på tisdag kl 15.00 går jag på ledigt i 54timmar, längsta ledigheten sedan semestern tog slut. Jag har en del som ligger och väntar på mig då. Det ska klippas gräs, skäras kanter, skura av terasser (jag vet, så dåligt att jag inte gjort det än), städas inne måste också göras. Men jag hoppas också hinna en hel del träning, kanske någon fikaträff och kyrkogårdsbesök. Jag har 50timmar tv-serier på boxen som ska ses, två filmer jag lånat som jag måste se och så har jag lovat att plocka bort stygn på en skadad tumme. De 54timmarna är snart borta.
Men så vill jag ha det för så fort aktiviteterna stillas, telefonen blir tyst, ingen finns runt om, då går jag sönder igen, då rämnar muren som jag bygger upp inom mig och tårarna rinner. Hur kan man sakna så här mycket, får man sakna så här mycket, när förstår man? När tillåts man inse att det är för alltid som ens älskade är borta?
"hur har du det?" frågar nära, bekanta och vänner, "går det bra?" och jag svarar alltid att allt är bra, att det går bra, för på sätt och vis gör det det, men vet ni? egentligen  går det inte bra, men det går inte dåligt heller, det flyter på för att jag tvingar mig själv att leva. Ibland vill jag bara bli liten krypa in hos någon och få den närhet och värme jag så väl behöver...men det finns ingen som kan ge mig det jag mest av allt saknar...för det får jag aldrig, aldrig tillbaka.


I sit and wait 
Does an angel
 Contemplate my fate?
 Do they know
 The places where we go
 When we're gray and old
 'Cause I've been told
 That salvation
 Lets their wings unfold
 
So when I'm lyin' in my bed
 Thoughts runnin' through my head
 And I feel that love is dead
 I'm lovin' angels instead
 

And through it all
 She offers me protection
  love and affection
 Whether I'm right or wrong
 And down the waterfall
 Wherever it may take me
 I know that life won't break me
 When I come to call
 She won't forsake me
 I'm lovin' angels instead
 

When I'm feelin' weak
 And my pain walks down
 A one way street
 I look above
 And I know I'll always be blessed with love
 

And as the feeling grows
 She breathes flesh to my bones
 An' when love is dead
 I'm lovin' angels instead

(Robbie Williams, hämtat från metrolyrics.com)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar