16 juli, 2012

Om att några dör unga...


I will tell your story if you die
I will tell your story and keep you alive
The best I can, I will tell them to the children
If we have some, if we have some
That i’ve always felt the feeling we would die young
Some die young, some die young, some, some die young
 
But you better hold on,
So many things I need to say to you
Please don’t, don’t let me go
And we said we would die together
Some die young, but you better hold on 
So many things I need to say to you
Please don’t, don’t let me go
And we said we would die together
Some die young

I will tell your story if you try
But how long will your thoughts of valleys stay green
When the world you were born in changes with seasons,
Will you run with this dream, or will you run alone
Or will you run against and finally reveal

Why some die young
Why some die young
Why some die,
Some die young
 
But you better hold on
So many things I need to say to you
Please don’t, don’t let me go
And we said we would die together
Some die young
But you better hold on
So many things I need to say to you
Please don’t, don’t let me go
And we said we would die together
Some die young
But you better hold
So many things I need to say to you
Please don’t, don’t let me go
And we said we would die together
Some die young (text: Laleh) 

Jag lyssnar ofta på den här låten av Laleh, vissa låtar sliter ut hjärtat ur kroppen. Men den här tröstar trots deprimerande texten, kanske för att det är precis så det är...vi skulle dö samtidigt Fredrik och jag, vi skulle få barn, skaffa katt, göra våra drömresor, betala av huset eller flytta till drömlägenheten i stan och sen när vi var gamla skulle vi dö tillsammans. Men så blev det inte för "some die young"  jag har inga barn jag kan berätta för, men jag kan berätta för er och jag kommer att göra det. Inte allt för vissa saker gör för ont att prata om..vissa saker vill jag hålla för mig själv som våran hemlighet. Men jag vill att han ska vara ihågkommen vad som än händer i mitt liv kommer han alltid ha en särskild plats i hjärtat. 
Jag är inne i ett tungt jobbpass, jobbat hela helgen på SVR, jobbar idag och nu ska jag jobba precis hela veckan med undantag för en kort ledig kväll på fredag. Jag ser ljuset på torsdag nästa vecka, då är jag ledig En hel dag! 
I dag är vädret ytterst deppigt, en god vän sitter just nu i luften på väg till Cypern, tror ni jag ville bli nerpackad i den resväskan?? Tänk så skönt att få komma till värme, bad och ledighet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar