30 oktober, 2011

jag får liksom ingen ordning.

OBS! OBS! OBS!
En omgång gnäll till. Sen ska jag vara snäll och glad igen.
Vi köpte alltså de där eländiga nya Rockus Flexus som skulle vara nyare och fungera bättre. Men det fungerade inte alls, dessutom var de sålda för andra gången då vi hittade gamla kvitton i lådorna. Men Snälla som Telia är fick vi såklart lämna tillbaka dem.
F har nu försökt få igång den nya boxen med vanlig kabel, men det fungerar inte.
Så nu då...tillbax på ruta ett med en fungerande tv.
Det kan tyckas som ett i-landsproblem av stora mått när barn svälter och människor far illa. Men...principen är att för fem år sedan kunde vi ha två tvapparater som visade olika kanaler och nu fem år senare med ny bländande teknik kan vi bara ha en. de pengarna jag för betalde för tvn var till Radiotjänst nu betalar jag till Radiotjänst samt till telia.
Hade det velat sig väl kunde jag skänka en del av dessa till välgörenhet och ändå ha mina tv-apparter som jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar