14 oktober, 2011

Skåne, Skåne, Skåne

Jag är i Skåne. Satte mig på ett plan igår, landade på Arlanda. Jag fick två timmar på Arlanda som rusade iväg med en otrolig fart, det finns hur mycket som helst att göra där. Shoppa, kolla in roliga svenska souvenier, äta och dricka alkohol. Dock skippade jag alkoholen och drack istället et glas cola light för att fira att jag klarat första flygetappen. Den andra etappen gick till Kastrup och efter en kort tågresa landade jag på Bromölla station.
Idag har jag njutit av Skåneluft med en riktig långpromenad och nu väntar snart födelsedagskalas och kär träff med min lillasyster.
Just nu så här efter ca 1 dygn på Skånsk mark njuter jag bara, jag myser åt de grötiga, slöa uttalen, njuter av vida ängar och bokskogar och mår gott. På söndag börjar min hemlängtan, då vill jag se granskog , berg och hav. Höra lite "sjjj" och träffa Fredrik igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar