02 november, 2011

Planera upp sitt liv

Idag och i morgon ska jag skriva en rapport jag haft ca 2 månader på mig att skriva. Men som vanligt sparas allt till sista minuten och nu upplever jag lätt ångest. Dock brukar skapandet vara på topp då så jag får väl skriva på. På fredag åker F och jag på en weekendresa. Vi ska åka med "färjan" Cinderella på dygnskryss och sedan landar vi ett dygn i Stockholm innan det bär hemåt igen.
Ikväll är det körövning och vi övar julsånger! Julen är absolut min favorittid i kören. I år sjunger vi Hosianna, Dotter Sion, Staffansvisan, God Jul, Liten Julvisa, Nu tändas tusen Juleljus och Lyft nu din blick som är den vackraste adventssången som finns.

2 kommentarer:

  1. Kul med kryssning! Vad är "lyft nu din blick" för sång? Har aldrig hört den och hittade den inte på spotify eller youtube heller./Johanna

    SvaraRadera
  2. Jag hittar tyvärr inte heller den. Det är en fransk advetssång som sjungs två eller 4 stämt. Jag vet inte om vi ska sjunga den på 1:a Advent? Vi ska sjunga den på julkonserten dagen innan. /johanna

    SvaraRadera