18 februari, 2011

Orsak till extas.

Har precis upptäckt att sista delen av "Grottbjörnens folk" släpps på svenska den 29 Mars. Jag läste de tre första böckerna när jag var nio år (fattade inte allt, dock) och har sedan läst dem gång på gång i en period av 20år. Den femte boken kom ju ut för ca sju år sedan och sedan dess har jag längtat. Inte för att de är så jättebra eller välskrivna, den första och andra var det men sedan har det gått utför. Starka Ayla förvandlades till en playmate och människorna runt om henne framställs mestadels som våp eller rätt så dum. Men jag vill veta hur det ska gå och min tanke är ändå att nu när Jean M Auel skrivit på sista boken i ca 8 år så borde den vara ganska bra.
Idag väntar jag på besked om vi äntligen kan boka vår välförtjänta semestertripp i sommar.
Gårdagens bästa nyhet var att jag blev inbjuden till dop. Detta sker dock i Sölvesborg så jag velar fortfarande på om jag ska åka eller inte.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Visst var dom böckerna bra. Dom var rejält tjocka men dom plöjdes igenom på noll tid. Och till slut så var man Ayla och Jondalar...
    Detta ser jag fram emot... Ha det gott...!
    / Kram Suss

    SvaraRadera