07 december, 2012

Om På Spåret

Idag är det fredag och fredag innebär "På Spåret" det är mitt favorittvprogramm. Klurigheter, bra musik, roliga deltagare och Kristian Luuk. Dessutom är det roligt när jag eller någon annan löser ut gåtorna och klarar frågorna. Förra hösten tävlade jag och Fredrik mot de tävlande och kom ganska bra till poängmässigt. I år är det svårare för det är mästaromgång, men jag och min vän på Skönsmon har ändå stått oss ganska bra mot de tävlande.
Att tävla i frågesport är ett sätt att upptäcka hur man kompletterar varandra Fredrik var bäst på film och sport, jag är bra på historia och att klura ut "vart vi är på väg" Konst fungerade inte alls för någon av oss. Jag kan en konstnär, Leonardo Da vinci, så det svarar jag på alla konstfrågor. Med min nya frågesportspartner så är det ungefär detsamma, tyvärr ingen förbättring på konstfrågorna.

Just nu snöar det som vanligt i Sundsvall, snöhögarna ute på tomten växer, min rygg har ställt till det för mig de senaste dagarna så snöskottningen har väl blivit lidande. I dag känns det aningen bättre, så i eftermiddag ska jag gå ut med snöskyffeln och försöka få undan en del av snön. Snöslungan? undrar ju ni då förståss? Jo, den gick bra tills bensinen tog slut när den tankades vägrade den att starta igen. Svärfar har dock lovat komma och titta på den och försöka få den att fungera.
I helgen ska jag faktiskt annars bara ta det lugnt, kurera min rygg, se på tv och försöka göra lite skolarbete.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar