10 december, 2012

Om att komma hem igen till Jul

Lyssnade i dag på Peter Jöbacks fantastiska julskiva: jag kommer hem igen till Jul. Texten på titelspåret får en helt ny innebörd i år för vad skulle jag inte för att det skulle hända?

Helgen var trevlig På Spåret i fredags där vi blev krossade av Stefan Holm men ändå fick beskedliga 28 poäng som jag i alla fall är nöjd med, med tanke på att det var klurigare än vanligt.
I lördags var jag på stan och köpte julklappar och födelsedagspresenter, på kvällen åt jag middag hos tidigare nämnda vän och vi såg en film som var riktigt bra med Reese Whiterspoon ( Inte komedien på 4:an utan en annan). På söndagen var jag hos Fredriks brorsdotter L som fyllde 19 år på lite födelsedagsfirande och efteråt hjälpte mina snälla svärföräldrar mig att skotta bort all snö. Kvällen avslutades mycket trevligt med 13 rätt på tipset (tydligen kan det inte bli bättre än så) men tyvärr ingen utdelning, Va? När jag vinner så är det ingen utdelning.
Idag har jag kollat in lägenhet och åt spontanlunch med en bekant. Mycket trevligt.

Det regnar hela tiden
Snart har året runnit bort, 
det känns som höstarna blir värre
när vintern är så kort
Men bilen rullar hemmåt, den gråa snön blir vit.
Det som gör ont kan inte nå mig nu, det hittar aldrig hit

Jag kommer hem igen till jul, jag önskar samma sak som du
ingen familj inga paket, det e bara du och jag som vet,
jag kommer hem igen till jul.

Och innan dagen börjat, är kvällen redan här
men jag vet att jag är framme snart
och jag vet att du är där.

Jag kommer hem igen till jul, jag önskar samma sak som du
ingen familj inga paket, det e bara du och jag som vet, 
jag kommer hem igen till jul.

Jag kommer hem, fast allting är så svårt
så tror jag det blir bra till slut endå
jag kommer hem igen till julen.
jag önskar samma sak som du
ingen familj inga paket, det e bara du och jag som vet
jag kommer hem igen till jul.
jag önskar samma sak som du
ingen familj inga paket det e bara du och jag som vet, 
jag kommer hem igen till jul.

jag kommer hem... 
jag kommer hem igen till jul.


(http://www.lyrics-p.com/authors/peter-joumlback/peter-joumlback-jag-kommer-hem-igen-till-jul-lyrics.shtml hr ifrån är texten lånad)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar