21 december, 2012

Om Julen

21 December. Enligt Mayaindianerna så ska jorden gå under idag. Jag letar efter tecken i skyn men det enda som syns är snö, snö, snö så jag hoppas att de hade fel ändå.
Inte för att det egentligen spelar någon roll, jag har köpt julklappar och gjort glögg. Handlat för julafton med familjen. Planerat för annandagskalas tillsammans med några vänner, överkompenserat julklappsinköpen och plockat upp Efraim ur säcken han står i normalt.  Men den där. Julkänslan vill inte infinna sig, julmusiken är fadd, dofterna är inte desamma. Hur ska jag kunna fira jul utan dig?
Ska jobba som en tok hela helgen både natt och kväll, på Julafton firar jag med Fredriks familj, min Sundsvalls familj och sedan fortsätter det galna jobbandet fram till 28/12 då jag faktiskt är ledig tre dagar framåt. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar