04 december, 2012

Om bryt

I går fick jag ett bryt, en total genomklappning med ilska och tårar som inte ville sluta rinna. Tur att jag var tillsammans med någon som förstod och som hade förmågan att trösta. Hur länge orkar man hålla samman, jag fixar det inte, tvingar jag mig hålla samman blir fallet så mycket längre, värken i hjärtat hundratusen gånger starkare. Fredrik! Du ska komma hem nu, jag saknar dig.

Den är veckan är fulltecknad som alla andra veckor, i kväll är jag på Skönsmon hos min vän, det börjar bli en tisdagsvana, vi ser hockey (hmm) Veckans brott och äter något vi tycker om. I morgon ska jag ha hela kören på middag, ska låna ihop lite stolar och fixa till två extra bord, vi ska ha långklänning allesammans (det är en damkör) och beställa catering. På torsdag ska det vara ytterliggare en visning av mitt hus och på fredag ska jag fika med en vän. Dagarna går på, de flyter ihop till ett töcken, jag tänker tillbaka på hösten och minns bara hårt arbete, middagar och stunder av sorg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar