02 april, 2012

På kryss med Kaj

Idag gjorde jag några inskolningstimmar på Sjukvårdsrådgivningen.  Där ägnar man sig åt telefonrådgivning till människor med olika sjukdomar, krämpor och funderingar. Att jobba med telefonrådgivning är inte mitt drömjobb på något sätt, men det är himla roligt och nyttigt att träna sig på att göra bedömningar med hjälp av att lyssna in vad som egentligen sägs. Jag har suttit ett par dagar och lyssnat och idag fick jag äntligen själv prövat på att svara, lyssna och ge råd och det var otroligt roligt. Kanske för det så svävar jag lite på moln just nu och i går kväll bestämde vi att vi skulle ta oss råd med en resa som vi drömt om i många år. Så förhoppningsvis ska vi på Kryssning i Medelhavet i slutet av sommaren. Den här veckan blir nedräkning inför ledig påskhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar