15 april, 2012

Du fattas oss.

När alla vännerna gått hemFesten är slut för länge senMan ligger ensam i sin sängNär alla vännerna gått hem
När alla vännerna gått hemoch dörren har stängt igenmörkret det skämmer igenNär alla vännerna gått hem

Då börjar man tveka att ta nya tagensam i värmen här är jagär jag stark eller svag?Spelar ingen rollSpelar ingen roll
När alla vänner är som ljusLjus som brinner utOch när man inte hittar utNär alla vänner är som ljus
När alla vänner är som ljusNär varje sekund känns som en minutoch varje veke bär en knutNär alla vänner är som ljus
Då börjar man tveka att ta nya tagensam i värmen, här är jagÄr jag stark eller svag?Spelar ingen rollSpelar ingen roll
(Per Gessle)
[ From: http://www.metrolyrics.com/nar-alla-vannerna-gatt-hem-lyrics-gyllene-tider.html ]


Min älskade Fredrik har lämnat mig, lämnat oss alla ensamma att klara oss bäst vi vill. Vi förstår inte, vi vill inte förstå för det är overkligt, ofattbart och orättvist. 
Älskade. Underbara. Finaste. Jag går sönder och du kan inte hjälpa mig att bli hel igen. Hur ska vi klara oss utan dig??? Hur ska jag överleva utan dig? 

2 kommentarer:

  1. Du måste överleva Johanna.....världen skulle ju bli ännu mörkare än vad den redan har blivit utan dig i den....situationen du har hamnat i är ofattbar och om du känner att du behöver det så skrik ut all din smärta...stoppa inte undan sorgen....när ditt skrik har tystnat så tillåt dig själv sörja....Vi finns här för dig!! Kram /sanne

    SvaraRadera
  2. Men nej.. Johanna.. Underbara fina Johanna... Jag sitter här och är störtchockad, tårarna bara rinner nerför mina kinder och munnen gapar.. Att fina Fredrik inte längre finns i livet det gör mig grymt ont.. Han var en härlig person och jag har oerhört mycket minnen av honom.. Och tur att man har minnen iaf..
    Men... alltså... Jag har en fråga men vill inte skriva ut den här på bloggen, vill inte vara så okänslig.. så om du orkar någon gång kan du ju maila mig ; hummlann84@yahoo.se

    tårarna kan inte sluta rinna.. Jag förstår det inte... :(

    Ge utlopp nu för din sorg, ta hjälp och stöd av de nära du har, ta en dag i taget. Jag tänker på dig!!
    Kramar!!! Maria Dahlqvist,

    SvaraRadera