14 november, 2011

Isn´t´she lovely

Jag ska bli moster om några månader, ja faktiskt nu är det bara veckor kvar (är beräknat till slutet av januari) och jag slukar förståss ivrigt sajter med barnkläder och leksaker. Min söta lillasyster, ska bli mamma och det verkar passa henne hur bra som helst. Jag tänker mycket på det där med att bli moster, det låter lite gammalt (?) Jag vet inte heller hur det kommer att kännas, min man har ju fyra syskonbarn och enligt vissa sätt att se är jag ingift faster men det är på många sätt inte alls samma sak (och med det menar jag inget illa, det är fina/toppen barn och jag tycker jättemycket om dem). Jag kan ju också gissa att vissa undrar med tanke på mina tidigare inlägg om barnlängtan, hur det känns allra innerst inne? Men det är bara ren och skär lycka, dels för att jag inte kan komma på någon annan på jorden som färtjänar lycka mer än min lillasyster och dels för att det ska bli så roligt! Nu äntligen ska jag ha ett riktigt, riktigt bra skäl att fara till västkusten stup i kvarten. Samt skämma bort ett barn till fördärvelse!
Idag fann jag denna sida medan jag surfade runt. Gissa vem som ska beställa?

Idag börjar nästa kurs på utbildningen men handledningen kommer inte upp på sidan förrän efter lunch så just nu går jag i ett vacuum. Dagen var planerad utifrån skola på förmiddagen och promenad och städning på eftermiddagen. Nu tar det emot att ändra och starta med städningen nu, men nu måste jag ta mig i kragen. Jag har en diskmaskin att tömma/fylla, en tvätt som väntar på att hängas och en toalett som vill bli skurad. Förstår ni varför jag surfar runt på leksakssajterna?
I veckan annars är det jobb, möten och körsång på agendan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar