08 november, 2011

i mitt växthus är jag säker....

Vi hade en fantastiskt trevlig helg på båtresa och i huvudstaden.
Ibland är det så...vissa saker man gör blir minnen för livet, roliga som tråkiga.
Det bästa med den här resan var att vi var så glada hela tiden. För någon vecka sedan hade vi ett allvarligt samtal om livet och meningen med allt och efter det så är vi glada hela tiden.
Vi blev inlåsta på hotellet i lördagskväll, i en korridor och det verkade ett tag som om vi inte skulle komma ut..men vi var glada ändå, efteråt, fast jag tror F ett tag tänkte lägga sig ner och då i ett hörn.
På lördagskvällen var vi på en toppenrestaurang på Vasagatan i Stockholm som heter Il Forno con tapas. Den rekommenderas varmt. Vi åt god pasta och drack väldigt gott rödvin till. Innan vi gick till restaturangen var vi på stockholms icebar som befann sig på vårt hotell. För 180kr fick man vara i femgradig minus kyla i fyrtiofem minuter och en god drink.
På söndagen tog vi en snabbfika med K som jag känt i snart 30 år...vi snabbuppdaterade oss och vi hoppas på återträff till jul hemma i Skåne.
Denna veckan har redan inletts med två möten och jobb. På Torsdag har vi verksamhetsdag på jobbet och restaurangutgång på kvällen. Till helgen är det fars dag men annars planerar F och jag storstädning av källaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar