27 juni, 2011

du orkar ta dig genom det här,du räcker till så var den du är....

Vi försöker att sälja vår Fåård. Det går väl sådär...många intresserade men de har ramlat bort längs vägen. Igår fick jag mail från annonssidan att jag hade en intresserad köpare, han hette Obrien och ville göra "en deal". Jag mailade tillbaka att om han var intresserade kunde han ringa på annonsen och då skulle han få komma och titta på bilen.
Obrien som visade sig heta O´brien mailade dock ett snabbt svar på engelska. Han var amerikansk soldat som var utlokaliserad i något muslimskt land, nu skulle han få en ny placering i vårt land för att jaga terrorister och behövde därför en bil. Gott så...jag skulle till och med kunna gå med på detta, Fården passar ju utmärkt till terroristjakt, den är väldigt diskret. Dock nöjde sig inte herr Obrien med detta, han berättade vidare att han under sina år i armén genom satsningar i olja och stöld från terrorister lyckats tjäna många miljoner med dollar, dessa dollar kunde han nu inte flytta över till USA utan behövde hjälp av någon som kunde gå i god för honom, han hade därför försökt hitta en riktigt person via en säker sida (st.nu?????). Om han fick köpa vår bil och jag gick i god för honom skulle jag förutom pengarna för bilen få 30% av dessa miljoner. Fattar ni jag ska inte bara bli av med bilen jag ska bli miljonär också!!! Hurra! Jag mailade så klart mr. obrien på en gång och vill han ha mitt bank-kontonummer, personnummer kopia på id och namnteckning. Det låter ju säkert eller vad säger ni?* Lugn,inte ens jag är så här dum!

På måndag ringer vi till Careta, de får bilen av oss, jag fixar inte fler skumma bilköpare som vill veta om kamkkedjan är bytt eller om de får rabatt om de servar om bilen eller om de får provköra själva eller om jag kan gå i god för deras miljoner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar