06 juni, 2014

Ha ha ha den äran...

Jag har kuskat genom landet hundra gånger upp och ner
snart har jag sett varenda mätbar fläck av Sverige
Höga kusten gör mig lyrisk
Oviksfjällen gör mig stum
och Indalsälven gör mig gråtmild in i märgen. 
Det är ett härligt land vi bor i
Det är kargt och det är vilt
Understundom är det vackert som en dröm....
(text: B. Afzelius, ur Oddyseus).


På NAtionaldagen...
Lite har vi att vara stolt över i alla fall.
Vi bor i ett fantastiskt vackert land, från söder till Norr. Från vidderna och rapsfälten som breder ut sig till bergen och fjällen i norr. Från Bokskogen som sträcker sig genom Skåne till barrskogen som står gammal och trygg här uppe.

Idag blir det en stillsam dag, grillmiddag och sedan ska jag plugga sångtexter till söndagens körkonsert.
18.00 i Skönsmons kyrka den 8/6 blir det sommarkonsert med Canorakören,en hel massa musiker och Kersti Ålander. Välkomna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar