15 maj, 2014

Då var det dags igen: uppdatering

Jaha, nu var vi här igen då, dags att blogga. Min tid, den räcker inte till så är det bara.
Men snabb uppdatering, jag har börjat träna på riktigt med Personlig tränare, jag kände att det var nog nu, less på att bli trött av att springa i trappor och att inte orka riktigt när det är dags att lyfta patienter från golv osv. Så jag fick tips av BM i kören att boka Susanne Liukkonen (med reservation för stavning av namnet) på konditionsfenomenet.se. Vi har träffats fyra gånger och har en gång kvar, målet är att jag ska bli bra på att springa. Vi har tränat intervall, backar, funktionell träning och idag styrketräning. På tisdag är sista gången med Susanne och sedan ska jag stå helt på egna ben är det tänkt. Och ja! Jag fattar grejen med att bli träningsnarkoman, träningen ger kickar som inget godis i världen kan återskapa.

I helgen som gick var jag med min vän i Stockholm, vi bodde hemma hos hans släkt i Solna, det var kasst väder så planerna på skärgården byttes mot en tur på söder och middag på Kohpangang, vi var tididga dit så vi slapp kön ute på gatan.
på söndagen var vi på fotboll på Friends arena, AIK mot Mjällby. Det var roligt men lite svårt, kände mig liksom både glad och lite tudelad vilket lag jag skulle hålla på, det var i alla fall tyst ca 23minuter när MAIF ledde med 1-0.

På måndagen for vi hem och så började vardagen igen.Den här veckan har jag tränat, städat, gått på möten och kolla Netflix lite då och då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar