21 mars, 2014

Hobbitar och annat

Det blev ett litet uppehåll igen, kan inte skylla på något annat än lite förmycket att göra.
Den här veckan har jag gjort 12 timmar mötestid/utbildning utanför min arbetstid, det tar tid.
Idag är planen att sova och vakna upp till solsken och bar backe (det kom snö igår). Jag är lite febrig och hostig så den där långpromenaden får vänta men en liten stund i solen hoppas jag ändå på.

Igår när jag låg lite halvseg och krasslig överraskade min vän mig med andra Hobbitfilmen, fråga inte hur.
Den var bra i alla fall, men lite lång, det känns som om manusförfattarna kramat ut varenda droppe ur boken för att få ut tre filmer. Jag menar hur lång är Bilboboken, 300sidor? 
I vilket fall, filmens titellåt är fantastiskt bra, jag ahr hört den på radio men hade ingen aning om att den kom från Hobbitfilmen.
BTW Mikael Persbrant var med i tre sekunder, gillar man Persbrant finns det andra filmer att se där han är bättre.

På söndag har Canorakören sin årliga kärlekskväll, jag satsar på att bli frisk och få tillbaka sångrösten till dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar