21 maj, 2014

Politik och 80talsmusik...

jag hade tänkt skriva ett politiskt inlägg, har funderingar på vad som händer just nu i vårt land med demokratin osv. Men har liksom ingen lust, inte redo att ta emot tillmälen som sverigedemokrat eller rasist för att jag anser vissa saker. Jag är nämligen varken eller, men jag tycker att alla (som inte bryter mot mänskliga rättigheter eller kränker grundlag osv) har rätt till sin åsikt och låta den göra sig hörd. Istället för att slåss, skrika och vända ryggen till, lyssna på åsikten och bemöt den med fakta och sanning. Du kan säkert inte ändra på vad den personen tycker man kanske hör någon annan dig och ändrar sin åsikt. Och sen då, ja men gå och rösta md dig då, det är ett privillegium vi har att vi har rätt till det.

På söndag är det EU-val. Tänker du rösta?

Igår hade jag en trevlig dag, möte med M och nu har vi medvind för vår utbildningsdag, allt som gått så trögt flöt på, föreläsarna är bokade, vi fick de pengar vi bett om, lokalen blir perfekt och nu hoppas vi bara att våra medarbetare hjälper oss med lite småsaker så kan jag börja skriva anmälningslistan.

På eftermiddagen sprang jag med Susanne runt Sidsjön, det var en nära-döden-upplevelse men med glädje kom jag runt hela sjön och nu är det bara min egen karaktär som kan ställa till det för mig, jag har fått redskap att jobba med och jag hoppas de funkar, skulle dock behöva en träningskompis men ännu springer jag alldeles för sakta för att vara till glädje för någon annan.

På kvällen var jag ute med några tjejer från jobbet, drack gott vin, åt bra mat och  hade djupa och ytliga samtal om allt från skolkriser till kärleksfunderingar...

Idag finns lätta planer på IKEA och Birsta, ikväll är det körövning( bara tre veckor till konsert) och min vän ska visst laga en god gryta till middag.

Dagens låt är en klassiker som jag tror mig minnas fanns inspelad på ett blandband jag nästan lyssnade sönder när jag var liten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar