18 februari, 2014

Morning has broken

Tillbaka efter lång bloggpaus. Instagram, facebook, blogg det är bara att inse att tiden inte räcker till att uppdatera sig på.
En kort uppdatering om läget är att det just nu är mycket: har en spricka i svanskotan efter ett olyckligt fall utanför entrén på jobbet (arbetsskada, hurra!). Det är ingen barnlek med sprickor i svanskotan, det värker jämt och ständigt och jag fick någon sorts knark utskrivet av doktorn som ajg blir smärtfri på men mår superdåligt av så då får det vara så...det är ju en värdslig sak, det kommer att läka och jag dör inte.
För övrigt är det lite si och så, resan till  Gran Canaria blev inställd ( sjukdom hos resevän) och nu känns det, jag längtar efter sol och värme.  Men annars, jodå, då är det ganska bra, jag lever, jag njuter av mitt hem, mina vänner och på jobbet börjar värsta ångesten över allt nytt lägga sig och vi har hittat någon form av vardag.

Ikväll ska jag kika på VIAPLAY (skaffa inte det, värsta skräpet jämfört med Netflix) men How I met your mother visas och jag är löjligt förtjust i Barney Stinson.

Dagens låt är denna pärla som jag höre pår adion på väg till arbetet i kväll:

morning has broken, like the first morning, black bird has spoekn, like the first bird...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar